1. Stämmer storleksbeteckningen?
Vi anger dels nominell europeisk storlek (t.ex. 48-50) och därutöver strax till höger (eller nedanom vid mobilvy), den beteckning som tillverkaren har angivit på plagget. Genom att kryssa i rutorna uppe på katalogsidan, kan du begränsa valet till önskad storlek. För att underlätta val av storlek, har vi angivit de centrala måtten i centimeter. Ifall plagget är tänjbart, har vi angivit ett intervall (t.ex. 100-115 cm). Följande nationalitesbeteckningar förekommer i samband med angivna (internationella) mått: UK=Storbritannien, FR=Frankrike, IT=Italien, CN=Kina, IN=Indien, US=USA. Vår kundtjänst står gärna till tjänst, ifall ni önskar ytterligare detaljerade mått av någon vara. Du är välkomme och kontakta oss via info@kq.fi, tel/WhatsApp 010 239 3350.
2. Hur snabbt kan ni leverera?
Leveranstiden inom Finland är 2-5 postutdelningsdagar. Vi meddelar alltid kunden, när varan har packats.
3. Vad kostar leveransen?
Leveranskostnaden är 6.90 € (brev/paket) och 11.90 € till paketautomat samt Matkahuolto. (SmartPost). Gratis leverans för beställningar som överskrider 80 €.
4. Kan jag beställa per telefon eller e-post?
Du kan alltid ta kontakt, ifall du av någon anledning inte vill beställa on-line. För att säkerställa att namn- och adressuppgifterna blir rätt och undvika missförstånd, rekommenderar vi i såfall en skriflig beställning per e-post framom telefonsamtal. Vid beställning per telefon eller e-post, sker betalningen antingen per bankgiro eller Paypal-överföring innan leverans.
5. Är returer och byten gratis?
Vid returer ansvarar kunden för frakten. I samband med återbetalning debiteras 8.90 € kostnader. Ifall värdet av de varor du behåller efter returen underskrider 80 € debiterar vi även leveranskostnaderna 6.90 €.
Ifall du vill byta vara/varor gör en ny beställning i nätbutiken. Vid byten är returen till oss gratis. Ifall du returnerar även bytesvaran/varor debiterar vi 8.90 € kostnader i samband med returen.
Du beställer väl enligt behov och inte för nöjes skull? Detaljerade anvisningar för returer finner du in leveransvillkoren och via länken "returer och byten". Om returer bör alltid meddelas i förväg och vi skickar instruktioner hur returen ska gå till, när vi fått meddelandet om returen.
6. Jag fick ingen orderbekräftelse, vad gör jag nu?
Tag omgående kontakt med vår kundservice, ifall du inte fått en orderbekräftelse per e-post!
7. Tekniska problem?
I händelse av tekniska problem, kontakta oss gärna. Det har visat sig att äldre Windows/IE-versioner kan ställa till med problem. Ifall du t.ex. inte "får varan i varukorgen", försök då med en annan webbläsare, t.ex. Google Chrome eller använd en annan apparat.
8. Levererar ni utomlands?
För tillfället levererar vi endast till Finland. Beställningar till Åland är moms-fria.
9. Är det ytterligare något du funderar på?
Vår kundtjänst hjälper Dig gärna per e-post info@kq.fi.
Telefon eler SMS 010 2393350.
WhatsApp +358 10 239 3350